Konserwacja łancucha

Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem w Kawie to czyszczenie i smarowanie łańcucha.

Kupiłem zestaw do czyszczenia i smarowania łańcucha MOTUL + Szczotka Koszt 70zł

Łańcuch jak widać na zdjęciu był cały brudny i raczej suchy. 

Po dokładnym wyczyszczeniu i nasmarowaniu wyglądał jak na zdjęciu poniżej.

Nie mam niestety zdjęcia jak łańcuch wyglądał po samym wyczyszczeniu.

Wszędzie gdzie czytałem o konserwacji łańcucha pisali aby nie przesadzać ze smarem i tak zrobiłem. Był cały w smarze, ale nie tak żeby z niego ciekło.

Niestety poprzedni właściciel przez 2 lata posiadania nie wymieniał napędu i nie wiadomo kiedy to było robione. Na pewno go nie smarował. Po przejechaniu 200-300 kilometrów zaczęło się stukanie. W chwili obecnej motocykl stoi u mechanika na przeglądzie i stwierdził dość spore nierówne naciągnięcie łańcucha stąd stuki. Konieczna będzie wymiana całego napędu.

Łańcuch DID 525 VX – 108 ogniw – koszt 270zł

Zestaw z zębatkami 370zł

Podsumowując; Konserwacja łańcucha powinna być robiona na bieżąco. W chwili jak bierzemy się za czyszczenie i smarowanie łańcucha, który nie wiadomo jak długo nie był smarowany, od razu wyjdzie nam w jakim tak naprawdę jest stanie. W moim przypadku łańcuch do wymiany, czyli czas poświęcony na czyszczenie i smarowanie pozwolił zdiagnozować usterkę.

Na chwile obecną nie robię jeszcze wymiany, łańcuch zostanie porządnie zakonserwowany w serwisie, a wymiana będzie zrobiona w trakcie sezonu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *