Przegląd przedsezonowy \ po zakupie

Pod koniec lutego oddałem motocykl do serwisu na pełen przegląd.

Motocykl przed końcem sezonu jeździł, odpalał bez problemu, więc liczyłem tylko na wymianę oleju, płynu hamulcowego no i jakichś pierdółek. Jedyne co było nie tak to duże spalanie 10l/100km, ale jakoś bardzo się nie przejmowałem, bo mocno go kręciłem.

Pierwsze co się okazało to brak gum łączących dolot powietrza do filtra powietrza. Albo ktoś zapomniał kiedyś założyć, albo z jakiegoś powodu były celowo zdjęte.

Zamówiony cały dolot na dwie strony za 60 zł z wysyłką. Były wystawione same końcowe gumy po 30-40zł, także zakupione w dobrej cenie.

Co zostało zrobione

  • wymieniony olej
  • płyn hamulcowy
  • korek płynu chłodzącego (był założony korek z jakiegoś płynu i zaklejony ( ͡° ʖ̯ ͡°) ) 15 zł
  • manetki  OXFORD MODEL: GRIPS SPORTS MEDIUM SYMBOL: OF642MD – 35 zł. Poprzednie były strasznie miękkie i były docinane + potrafiła zejść na odważnik i blokować gaz
  • wymienione linki manetki gazu. Zerwana była linka odciągająca gaz i zostały wymienione obydwie. 100zł
  • powierzchowne czyszczenie gaźników i synchronizacja
  • Wyczyszczenie i konserwacja filtra powietrza

Za całość zapłaciłem ok. 700 zł

Po odbiorze motocykla przejażdżka i zaczyna przerywać, dodaje gazu do 10k obrotów, dwójka 10k, wrzucam trojkę i zaczyna się krztusić poszarpywać. Redukcja, dodanie gazu, odpuszczenie i ponowne dodaniu gazu i znowu poszarpywanie. Zalane świeże paliwo, już trochę moto rozgrzane i to samo. Powrót do mechanika i konieczne będzie wyjęcie gaźników.

Problem musiał zacząć występować po założeniu dolotów powietrza.

Konieczna była wymiana zaworków iglicowych i dysz. Jeden zestaw naprawczy gaźników 55 zł, konieczne zakupienie 4-ech.

Po wymianie pełna synchronizacja gaźników, zdecydowanie zmniejszona dawka paliwa i powietrza (z 5 obrotów na 1,5-2).

Jazda próbna, lata świetnie, więcej mocy, nic nie przerywa, chyba lepiej być nie może 🙂

 

To co zostało zdiagnozowane do zrobienia:

  • Napęd: do wymiany łańcuch, rozciągnięty co jakiś czas. Przy wymianie łańcucha dobrze jest wymienić zębatki, ale o tym pisałem tutaj.
  • Po wymianie płynu zaczął trochę gorzej hamować przód. Prawdopodobnie przewody do wymiany. Komplet przód HEL 300 zł – dokładniejszy opis przy wymianie.
  • Łożysko główki ramy – Komplet 100-150 zł – wymiana myślę, że minimum 150 zł.

Podsumowując:

Przy zakupie nie zwróciłem dokładnie uwagi na dolot powietrza, co kosztowało mnie 500 zł, bo przypuszczam, że zostały zdjęte doloty i podkręcone dawki powietrza i paliwa, aby chodził.

Koszt serwisu 1200 zł.

Mechanik stwierdził że przebieg realny 45 tys. kilometrów i nie jest bardzo wyżyłowany.

Żeby był w pełni zrobiony trzeba jeszcze 1000 zł wsadzić.

Zobaczy się czy zrobię to jeszcze w tym sezonie, czy na początku przyszłego, czy jeżeli trafi się kupiec z dobrą ofertą to zostanie to do zrobienia dla niego. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *